قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو‌های وارداتی از هفته آینده در سامانه یکپارچه عرضه می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (١١ اردیبهشت ١۴٠٣) شرط پرداخت عوارض آزادراهی برای صدور بیمه شخص ثالث حذف شد تک جمله‌هایی برای کسانی که همیشه پای کارند و دیده نمی‌شوند ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد | نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایان بورس امروز (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) با افت ۱۲ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی: قوانین کارگری به درستی اجرا نمی‌شود پیاز ارزان می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار به مستاجران: مراقب کلاهبرداری در سامانه خودنویس باشند دفاع تمام‌قد مقام معظم رهبری از کارگران | حال جامعه کارگری خوب شود حداقل نیمی از مردم کشور حالشان خوب می‌شود ویدئو | دستمزد کارگران تاثیری بر تورم ندارد رهن و اجاره ملک در منطقه شهدای مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | کمبود فایل‌های اجاره (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تعهد ارزی درد مشترک صادرکنندگان | اختلاف قیمت ارز نیمایی و ارز بازار آزاد بالا است

  • کد خبر: ۱۵۹۵۸۲
  • ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴
تعهد ارزی درد مشترک صادرکنندگان | اختلاف قیمت ارز نیمایی و ارز بازار آزاد بالا است
رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی گفت: ۲۰ درصد صادرکنندگان کشور مربوط به بخش خصوصی است که دولت در رفع بحث موانع صادراتی باید حمایت کند.

کاظم شیردل در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره صادرت استان می‌گوید: بحث تعهد ارزی یکی از مشکلات مشترک صادرکنندگان است و صادرکننده ملزم است ارز را وارد کشور کند. صادرکنندگانی که چند سالی است در داخل کشور فعالیت می‌کنند مسلما ارز را وارد کشور خواهند کرد. یک سری هزینه‌هایی که سربار صادرات می‌شود و به خاطر تحریم‌های ظالمانه‌ای وجود دارد ارز به سختی وارد شود.

وی اضافه کرد: اختلاف قیمت ارز نیمایی و ارز بازار آزاد زیاد است و این مشکلی دیگر در بحث تعهد ارزی است. در حال حاضراین تفاوت قیمت اگر در گذشته ۱۵۰۰ تومان است اکنون ۵ الی ۶ هزار تومان برای هردلار است و اکنون برای صادرکننده صرف نمی‌کند و این تفاوت را نمی‌تواند صادرکننده بروی کالا بکشد و همین امر باعث شده راه برای صادرکننده غیر واقعی باز شود که باعث کاهش صادرت می‌شود.

شیردل گفت: بخشنامه‌های خلق الساعه زیادی در بحث صادرات داریم. برای مثال در بحث مواد غذایی بخشنامه‌ای اسفند ماه داشتیم که صادرات آن ملزم است آزمایشات میکروبی بروی آن انجام شود. برای محصول کشاورزی ابتدا باید زیرساخت‌ها فراهم شود تا تولید ارگانیک و استاندارد صورت بگیرد. این بخشنامه‌ها که موقع خروج کالا وضع می‌شود برای صادرکننده که کالا را می‌خرد بسته بندی صادراتی می‌کند مشکل ساز است.

وی تاکید کرد: قبل از اینکه قوانینی وضع می‌شود باید با تشکل‌های بخش خصوصی در میان گذاشته شود تا مشکلاتی به وجود نیاید.
شیردل ادامه داد: در بحث صادرات باید مزیت‌های استان مشخص شود. در استان خراسان رضوی بیشتر صادرات محصولات صنعتی است که هبچ یارانه‌ای هم به آن تعلق نمی‌گیرد که باید به عنوان مزیت بیشتر از آن حمایت شود. در بحث زعفران و فرش هم به عنوان یک کالای استراتژیک هم باید حمایت صورت بگیرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان خراسان رضوی یادآورشد: تعهد ارزی ظرفیتی است که باید وارد کشور شود. با توجه به اینکه بخش خصوصی صادرکننده کمتر از ۲۰ درصد است و حدود ۸۰ درصد صادرکننده گان دولتی و خصولتی هستند. باید برای جامعه ۲۰ درصدی دررفع موانع صادراتی باید حمایت کند. صادرکننده با یک سری کشور‌های همسایه ریالی معامله می‌کند وامکان اینکه به ارز تبدیل شود و به سامانه نیمایی عرضه کند و مشکل ساز است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌هایی که داخل استان داریم هم مرز بودن با کشور‌های هدف صادراتی است. به کشور‌هایی مثل افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان و قزاقستان صادرات انجام می‌شود و یک ظرفیت خوبی است که باید از آن استفاده کنیم. 
در بحث تولید و صادرات موضوع حمل و نقل بسیار پر اهمیت است و ظرفیت استان در این موضوع‌ها پتانسیل‌های خوبی دارد و نیاز است که ظرفیت‌ها را در این زمینه افزایش دهبیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->